.

כמעט שם! אנא מלא את הטופס לגישה מידית!

מלא את הטופס ותוכל להתחיל מיד!

אנו שמחים להודיע על הוצאתו לאור של ספר חדש ומרתק!

העץ והתפוח

מאת: ד"ר עמלה עינת

 .

ליקויי למידה במראה בין-דורית

ספר המציג את הדינמיקה הבעייתית במשפחות בהן מתמודדים הורים לקויי למידה עם ילדיהם הלקויים ומציע כיוונים טיפוליים

"אני לא יודע בכלל עד כמה הלקויות שלהם ראשוניות ועד כמה הן צמחו באווירת הבית של אבא כזה" (מ', אב).

.
המרכיב הגנטי, אכן, דומיננטי בתסמונות השונות של ליקויי למידה והפרעות קשב. האם יש בעובדה זו כדי לעזור לילד שירש אותן מהוריו? האם ניסיונו והבנתו של ההורה הלקוי מקלה עליו ועל ילדו את ההתמודדות עם הקשיים? לכאורה התשובה החד משמעית לשאלה זו אמורה להיות חיובית, אלא שלא כך נשמעות תגובותיהם של ההורים והילדים המרואיינים בצוותא במחקר זה. מסתבר שתמונת המראה הבין-דורית מורכבת מאוד מבחינת רכיביה הרגשיים וההתנהגותיים ומבחינת הדינמיקה הסבוכה הנוצרת בהשפעתה.

.
כאבו של ההורה האומר "כשזה נוגע בילד שלי קשה לי מאוד. יש משהו בחווייה הזאת שמצית בי סערות קשות" (מ', אב), ותיאורו של הילד - "אני עם אבא זה כשתסכול פוגש תסכול" (נ"ב, בן), מבטאים מצבים בעייתיים הדורשים התערבות מנחה ותומכת.

.

ספר ראשוני וייחודי המצביע באמצעות הראיונות, ניתוחיהם ומסקנותיהם, על הקשיים המרכזיים הקשורים לאינטראקציה המתוארת ועל כיווני פתרונות אפשריים.

השאלה המרכזית שהיוותה את נקודת המוצא למחקר המופיע בספר הייתה, על פי הנחות מחקריות קודמות בנושא ההורות, האם ניסיונו והבנתו של ההורה הלקוי אמורים להקל על ילדיו את התמודדותם עם קשייהם. התשובה העולה מדבריהם של משתתפי המחקר, הורים וילדיהם, מצביעה על מורכבות רגשית ותפקודית אצל שני הצדדים הדורשת התערבות מקצועית מנחה ותומכת.
החידוש במחקרה הנוכחי של ד"ר עמלה עינת החוקרת שנים
רבות את תחום ליקויי הלמידה, הוא בהתמקדותו בדינמיקה הרגשית
וההתנהגותית המתפתחת במשפחות שבהן גם ההורה (הורים) וגם ילדו
(ילדיו) מאופיינים בתסמונת זו.
מסקנותיו של המחקר, כמו-גם המטפוריקה העולה משמו "העץ
והתפוח", תואמות את התפיסה שהטמעתי במערכת החינוך במשך
העשור שבו ניהלתי את האגף לליקויי למידה והפרעות קשב
במשרד החינוך. תפיסה זו התייחסה לחשיבותו של אקלים חינוכי מיטבי
בסביבה המשפחתית והבית-ספרית לחיזוק יכולת ההתמודדות הכוללת
עם הקשיים הנובעים מהליקויים על גרורותיהם הרבות. בהקשר זה
חשובות מאוד מסקנות המחקר המצביעות הן על הבעייתיות הייחודית
המאפיינת את הדינמיקה המתוארת והן על חשיבות עיצובן של דרכי
תמיכה והכוונה מקצועית מלווה גם לגבי הורים מנוסים, יודעים ומודעים.
ד"ר יהודית אלדור

ד"ר עמלה עינת

חוקרת, סופרת ומומחית בכירה בתחום ליקויי למידה

מספריה בנושא: "מפתח לדלת נעולה" (2000), "הורים מול מחסום הדיסלקציה" (2003), "כתב אישום" עם ד"ר תומר עינת (2006), "נחיתה קשה" (2006), "וכשאני לעצמי - מה אני?"(2011) ועוד.

חלק מהספרים, כמו-גם מאמרים רבים פרי עטי תורגמו לשפות שונות.

הירשמו לניוזלטר שלנו כדי תמיד להישאר מעודכנים

אמציה הפקת ספרים | ספרות מקצועית | משחקים טיפוליים | קלפים השלכתיים

ניתן להזמין ישירות דרך האתר amaziaonline.co.il או להתקשר לטלפון 0528087052

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.